BINDING PROJECTS WITH THE UNIVERSITY SOCIETY UN- DER THE CASE STUDY ORIENTED TO LEGAL TECHNICAL ANALYSIS AND ITS EFFECT ON LEARNING PROCESSES
Resumen
The link between higher education institutions and the environment where they main- tain a social, economic or educational approach that is governed by higher education policies, laws or regulations. A comparison of the Ecuadorian situation with Latin America and Europe in higher education was made in order to know if the legal technical foundations of higher edu- cation contribute to the learning process. Through a descriptive documentary review, electronic reviews and search in books, thesis, magazines, papers and publications of congresses in order to research from its beginnings and relevant publications, as well as updated information, so it is concluded that a higher education institution intends comply fully with the regulations ei- ther internal or external in relation to the relationship with society, thus seeking bidirectional learning, that is, both teachers and students as well as transmitting knowledge to a beneficiary community or sector.
Descargas
Derechos de autor 2020 Revista de Investigación Enlace Universitario

Esta obra está bajo licencia internacional Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObrasDerivadas 4.0.
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
La Universidad Estatal de Bolívar conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas y favorecerá la reutilización de las mismas. Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional: se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente.
El autor/es abajo firmante transfiere parcialmente los derechos de propiedad (copyright) del presente trabajo a la Universidad Estatal de Bolívar, para las ediciones impresas.
Se declara además haber respetado los principios éticos de investigación y estar libre de cualquier conflicto de intereses.
El autor/es certifican que este trabajo no ha sido publicado, ni está en vías de consideración para su publicación en ninguna otra revista u obra editorial.
El autor/es se responsabilizan de su contenido y de haber contribuido a la concepción, diseño y realización del trabajo, análisis e interpretación de datos, y de haber participado en la redacción del texto y sus revisiones, así como en la aprobación de la versión que finalmente se remite en adjunto.